Lelethu en Akhona - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu Lelethu en Akhona - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu

Lelethu en Akhona

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

18 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,
Hier weer een update van mijn verblijf in Zuid afrika.
De dagen vliegen ook nu weer voorbij!
De afgelopen periode ben ik weer bezig geweest met de kleintjes op Lelethu.
Het is elke dag weer anders en elke dag geniet ik weer ,ondanks de problemen die er zijn.
Op dit moment zijn er 7 kinderen.
1 van 6 weken
1 van bijna 4 maanden
1 van 6 maanden
1 van 10 maanden
2 van 12 maanden
1 van bijna 3 jaar
Als ik 's morgens aankom,staat de oudste van het stel mij al op te wachten.
Meestal doe ik alle kinderen in bad en daarna krijgen de kleintjes hun melk en doen een klein slaapje.
Ook de oudste moet naar bed en dat vind hij niet leuk.
Meestal vraag ik of hij mee naar buiten mag als ik de was op ga hangen.
Gelukkig zijn ze hierin wat soepeler geworden dan een aantal jaren geleden.
Hij vind het heerlijk buiten en geniet met volle teugen. (zie foto's )
Binnen verveeld hij zich enorm,daarom vraagt hij negatieve aandacht.Er is weinig uitdaging voor hem.
Schreeuwen -kleintjes plagen-dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag.
Hij zou binnenkort vertrekken ,omdat hij geadopteerd zou worden,maar zijn adoptiemoeder heeft kanker.
De adoptie gaat dus niet door!!
Heel sneu voor hem!
Dit betekent dat hij nog langer moet blijven!
Ook de huismoeder heeft kanker en is vaak te moe om dingen te regelen.
Zo heb ik nu permissie om in de auto van het project te rijden om boodschappen te doen en samen naar de dokter gaan.
Wel neem ik dan nog een verzorgster mee,want zij zijn dan mijn "tomtom";)
En links rijden natuurlijk,maar dat gaat prima!
Afgelopen vrijdag is er weer een nieuwe baby binnengekomen.
Hij is bijna 4 maand oud,prematuur en heeft het gewicht van een pasgeboren baby.
Maar je kunt wel zien dat hij ouder is,zijn uitstraling is anders dan een pasgeborene.
Ook kun je al heel goed contact met hem maken en reageert hij heel alert.
Hij kwam uit een hele nare thuissituatie.
Alle kinderen komen in aanmerking voor adotie.

  • 18 Mei 2016 - 21:15

    Mylou:

    Hoi Mam,

    Je hebt je handen weer vol!
    In het verslag heb je het over foto's, maar die zie ik niet. Misschien een instelling?

    Liefs Mylou

  • 18 Mei 2016 - 21:54

    Toon En Jeanne:

    Ha die Lieve Hilda,

    WAUW wat heb je toch weer van alles te doen zeg.Wij zien jou al helemaal bezig daar,lekker druk met de kinderen.
    SUPER Hilda wat je allemaal doet.
    Hopelijk ga je ook in januari/februari weer terug naar P.E. gezellig.
    GENIET nog lekker daar,en geef iedereen een Dikke knuffel X van ons.
    Wens Joane s.v.p. HEEL VEEL STERKTE met alles.

    Ook voor jou een Dikke XX,blijf GENIETEN daar.

    Toon en Jeanne.

  • 18 Mei 2016 - 22:15

    Petra Buis:

    Ook hier draai jij jou handen niet voor om. Veel plezier daar!

  • 19 Mei 2016 - 08:24

    Dinie Henk:

    Dag lieve schoonzus,

    Je bent weer druk met van alles ,ook zoals je al mailde met kaarten maken.

    Maar gelukkig geniet jij ook weer van alles.

    Petje af wat jij daar weer doet.

    Succes nog met je werk en je vrijetijd

  • 19 Mei 2016 - 08:27

    Dinie Henk:

    Ik had in mijn verhaaltje nog gezet

    Groetjes en kus van ons

    Zag het niet staan dus nog effe dit erbij.

  • 21 Mei 2016 - 21:16

    Hilda:

    Dit reisverslag is niet compleet.
    De batterij van mijn tablet was leeg.
    Heb dit gedeelte opgeslagen en ben in het volgende verslag verder gegaan,met foto's.

    Groetjes,
    Hilda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Hallo Allemaal, Mijn naam is Hilda en ik werk met veel plezier al 26 jaar als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf. In 2005 heb ik voor het eerst een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika. Dit land heeft me zo geboeid en gefascineerd dat ik graag terug wilde! Maar dan niet alleen om te reizen,maar om daadwerkelijk iets te doen voor de mensen daar. In 2007 ben ik voor 4 weken als vrijwilligster via de organisatie Be More aan de slag gegaan in een weeshuis in de buurt van Durban. In 2008 ging ik weer terug,maar nu in een weeshuis vlakbij Port Elisabeth. Nu voor een periode van 9 weken. Mijn weblog over deze periode is nog steeds aktief en te zien op:www.hildadekker.helptmee.nl Op 3 februari 2010 vertrek ik weer voor een periode van 4 weken naar Port Elisabeth. De bedoeling is dat ik nu op eigen houtje aktief zal zijn op verschillende terreinen. Wat deze precies zullen zijn word duidelijk als ik daar ben. Ik hoop dat ik weer een hele fijne periode tegemoet zal zien waarbij ik ook deze keer weer een heel klein steentje kan bijdragen aan het welzijn van de mensen daar! Het is nu 2013 en voor de 8e keer ben ik terug op Afrikaanse bodem om te werken bij Lelethu ,een babyshelter in Port Elisabeth. Groetjes,Hilda.

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 35376

Voorgaande reizen:

30 November 2020 - 24 Maart 2020

Warm welkom.

26 Mei 2018 - 30 Mei 2018

Kennismaken

27 April 2018 - 29 Mei 2018

Het verschil

26 April 2018 - 29 Mei 2018

Een nieuwe start

25 April 2016 - 31 Mei 2016

ZO klein..........maar ZO bijzonder!!

25 Januari 2014 - 24 Maart 2014

Geluk zit in kleine dingen.

03 Februari 2013 - 16 Maart 2013

TIJD........Wat is tijd

05 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Contrasten

05 December 2010 - 25 Februari 2011

Elke kleine druppel..........zet water in beweging

03 Februari 2010 - 04 Maart 2010

It CAN be done

Landen bezocht: