Eerste reisverslag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

04 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo Allemaal,

Vanuit een zonnig Port Elizabeth is hier mijn eerste verslag.
Vorige week maandag vertrokken en uitgezwaaid door Mylou op station Lelystad. Na 3 prima vluchten,waarin ik heerlijk heb kunnen slapen en ook mijn koffer keurig meekwam,werd ik in Port Elisabeth opgewacht door Daphne.
Het voelt elke keer als thuiskomen!

Woensdag weinig gedaan:koffer uitgepakt-boodschappen gedaan en even genoten van de zon in de tuin.
Het weer is overdag prima,maar de avonden koelen snel af naar ongeveer 10 graden.
Dan is een lange broek met sokken en een sjaal heerlijk!
We zitten nu middenin de herfst en centrale verwarming kennen ze niet.
In de winter gaat de open haard aan of een electrische radiator.
Donderdag ben ik begonnen op Lelethu. Wat een veranderingen zijn daar gaande.
Allereerst Joan, de huismoeder die daar permanent woont, heeft kanker en is erg moe van de afgelopen weken van chemokuren.
Een grote sponsor heeft zich teruggetrokken.
Ook de subsidie van de regering is minder.
Dit heeft consequenties voor het project.
Zo hebben ze een aantal caregivers moeten ontslaan.
Er zijn nu maar 4 caregivers die zowel overdag als 's nachts de ballen hoog moeten houden.
Dit betekent:6 baby's 'smorgens eten geven,in bad doen, bedden verschonen,was draaien en ophangen en ook nog zorgen dat het huis een beetje schoon blijft!
Petje af voor hen!!

Tja........en wat doe je als de nachtdienst opbelt met de mededeling dat ze ziek is?
Nou. ........dan draai die toch ook gewoon.
En 's morgens sta je met een glimlach op je gezicht de volgende dagdienst weer te draaien!!!
Toen het om 13.00 uur rustig was en alle kinderen met een vol buikje vertrokken waren naar dromenland stuurde ik haar naar de bank om ook even te rusten.
Ze heeft 2 uur liggen slapen!
Arme meid!
Dit speelde zich afgelopen dinsdag af.

Volgende keer zal ik wat meer vertellen over de kinderen.

Gelukkig komt er in Nederland ook mooi weer aan met veel zon en hoge temperaturen!
Dus iedereen alvast veel plezier met alles wat jullie gaan doen dit weekend!

Lieve groetjes,
Hilda



  • 05 Mei 2016 - 09:25

    Petra Buis:

    Leuk om weer mee te kunnen lezen wat je allemaal gaat doen. Ik wens je een fijne tijd daar en veel goeds!
    Groetjes, Petra

  • 09 Mei 2016 - 09:16

    Dinie- Henk:

    Heeey schoonzus,

    Ik lees het alweer jij weer vol in het bedrijf.Maar wel weer heftig hoor.

    Beetje late reactie van mij ,maar zoals jij weet hadden wij feest ( was heel gezellig en heerlijk weer).

    Maar probeer ook een beetje te genieten he van die tijd dat jij daar bent.

    Werkze genietze en tot hoor.

    Groetjes en

  • 09 Mei 2016 - 20:03

    Chandrah:

    Lieve Hilda, fijn om weer mee te mogen lezen. Je bent daar ook nu weer hard nodig begrijp ik. Voor jou vast een drive om door te gaan op deze manier en steeds opnieuw weer terug te komen en nu al jarenlang deel uit te maken van deze gemeenschap. Heel veel succes en plezier gewenst de komende tijd.
    Groetjes Chandrah

  • 15 Mei 2016 - 15:13

    Jacqueline T B:

    Hallo Hilda, voor het eerst voor mij jouw blog opgezocht. Leuk om op deze manier te volgen waar jij mee bezig bent op een heel andere plek op onze aardbol. Super dat je je zo kan ( wil) inzetten voor de medemens! Ook best heftig af en toe. Ik wens je nog heel veel succes en natuurlijk ook plezier.
    Groeten Jacqueline (t B)

  • 16 Mei 2016 - 11:58

    Lineke Van Der Klis:

    hoi Hilda.
    dag druk baasje! fijn om zo van jou te lezen!
    Jij weet je ook overal weer nuttig te maken!
    Ik hoop dat je, ondanks alle bezigheden, ook tijd vindt om te relaxen en van het prachtige land te genieten.
    De tijd vliegt om. Ook in Nederland.
    Wij hebben hier schitterend weer gehad. maar ook natte sneeuw en hagel.
    Vorige week was het zo´n 25 graden, echt heerlijk! Maar de pinksterdagen zijn behoorlijk nat en fris.
    Beetje koud zelfs.
    Hilda, geniet nog even van je verblijf in Afrika. Ik wens je een fantastische tijd toe!
    Veel liefs, lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Hallo Allemaal, Mijn naam is Hilda en ik werk met veel plezier al 26 jaar als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf. In 2005 heb ik voor het eerst een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika. Dit land heeft me zo geboeid en gefascineerd dat ik graag terug wilde! Maar dan niet alleen om te reizen,maar om daadwerkelijk iets te doen voor de mensen daar. In 2007 ben ik voor 4 weken als vrijwilligster via de organisatie Be More aan de slag gegaan in een weeshuis in de buurt van Durban. In 2008 ging ik weer terug,maar nu in een weeshuis vlakbij Port Elisabeth. Nu voor een periode van 9 weken. Mijn weblog over deze periode is nog steeds aktief en te zien op:www.hildadekker.helptmee.nl Op 3 februari 2010 vertrek ik weer voor een periode van 4 weken naar Port Elisabeth. De bedoeling is dat ik nu op eigen houtje aktief zal zijn op verschillende terreinen. Wat deze precies zullen zijn word duidelijk als ik daar ben. Ik hoop dat ik weer een hele fijne periode tegemoet zal zien waarbij ik ook deze keer weer een heel klein steentje kan bijdragen aan het welzijn van de mensen daar! Het is nu 2013 en voor de 8e keer ben ik terug op Afrikaanse bodem om te werken bij Lelethu ,een babyshelter in Port Elisabeth. Groetjes,Hilda.

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 35380

Voorgaande reizen:

30 November 2020 - 24 Maart 2020

Warm welkom.

26 Mei 2018 - 30 Mei 2018

Kennismaken

27 April 2018 - 29 Mei 2018

Het verschil

26 April 2018 - 29 Mei 2018

Een nieuwe start

25 April 2016 - 31 Mei 2016

ZO klein..........maar ZO bijzonder!!

25 Januari 2014 - 24 Maart 2014

Geluk zit in kleine dingen.

03 Februari 2013 - 16 Maart 2013

TIJD........Wat is tijd

05 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Contrasten

05 December 2010 - 25 Februari 2011

Elke kleine druppel..........zet water in beweging

03 Februari 2010 - 04 Maart 2010

It CAN be done

Landen bezocht: