Tijd........Wat is tijd - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu Tijd........Wat is tijd - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu

Tijd........Wat is tijd

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

10 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo allemaal,

Van verschillende kanten krijg ik te horen dat mijn eerste reisverslag niet zichtbaar is voor jullie.
De titel van het reisverslag kan iedereen wel lezen,maar verder niets.
Dus ben ik nu druk om uit te zoeken hoe dat komt en maak een nieuw verslag.
Ik ga eerst dit proberen te plaatsen en als dat gelukt is komt het vervolg.

Hilda.

  • 10 Februari 2013 - 15:45

    Gerdien:

    Hallo Hilda, het eerste verslag heb ik niet gezien maar deze kan ik goed lezen. goede tijd in Zuid afrika. Groeten Gerdien

  • 10 Februari 2013 - 18:27

    Mylou:

    Gelukt mam! Dit kan ik lezen.

  • 12 Februari 2013 - 17:29

    Hilda Kip:

    Hilda

    Blij ben ik dat ik dit recente bericht van je heb 'gevonden', ik zat nog in je oude verslagen :-)
    Je bent in ieder geval veilig in Zuid-Afrika en ik wens je daar een prachtige en waardevolle tijd toe.
    Ik probeer je te volgen........
    Lieve groetjes van je nicht
    Hilda

  • 17 Februari 2013 - 14:01

    Margreet:

    Hoi Hilda,

    Ik heb begrepen dat je je handen vol hebt aan de kleintjes daar. Een hele fijne tijd gewenst in het schitterende Zuid Afrika. Geniet ervan!

    groetjes Margreet

  • 24 Februari 2013 - 13:43

    Petra:

    Ha Hilda, dit heb ik ontvangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

TIJD........Wat is tijd

Hallo Allemaal,

Hier is mijn eerste verslag vanuit een zonnig Zuid-Afrika.
Mijn reis is prima verlopen,geen vertragingen-geen zoekgeraakte koffer-geen overgewicht deze keer.
Alles keurig op tijd.
Wel lastig als je met verschillende vliegmaatschappijen gaat.
Want bij de 1e twee vluchten mocht ik 23 kilo meenemen,maar de laatste binnenlandse vlucht maar 20 kilo.
Daar had ik wat op gevonden:doe 3 kilo aan materiaal in een schoenendoos en haal die eruit voor de binnenlandse vlucht en dan is het handbagage.
Maar dan moet je niet per ongeluk je knutselschaar en pincet er ook in hebben!!
Dat is "verboden waar" mevrouw,dus inleveren!
Weg dure schaar en pincet!!

Peter en Daphne waren beiden nog aan het werk,dus aan Rudis de eer
om mij van het vliegveld te halen.
Twee uur daarvoor was ze ook al op de luchthaven om haar broer en zijn vriendin op te halen.
Peter had even tijd en was naar huis gereden om mij te verwelkomen en dat voelde weer zeer vertrouwd! BIG HUG!!
Irene (huishoudelijke hulp)ontving me met de woorden:Welkom Thuis.
Koffer uitpakken-boodschappen doen-douchen en dan is iedereen er.
Deze periode zijn Rudis en haar nicht hier nog even,Rudis vertrekt vrijdag en haar nicht volgende week vrijdag.
Verder zijn er voorlopig geen vrijwilligers.

Na een heerlijke maaltijd en gezellig bijkletsen heb ik om 22.00 uur mijn mandje opgezocht en heerlijk geslapen.
Vandaag(dinsdag)blijf ik nog thuis en ben een beetje aan het relaxen en heb al weer kaarten gemaakt.
De 1e "opdracht " voor een kaart is al weer binnen.

Ziezo....het eerste verslag zit er weer op.
Tot de volgende keer!

Groetjes,
Hilda.

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2013

TIJD

12 Maart 2013

Een bijzondere dag

03 Maart 2013

Geduld bij de huisarts

12 Februari 2013

Pootje baden in Willetstreet

10 Februari 2013

Tijd........Wat is tijd
Hilda

Hallo Allemaal, Mijn naam is Hilda en ik werk met veel plezier al 26 jaar als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf. In 2005 heb ik voor het eerst een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika. Dit land heeft me zo geboeid en gefascineerd dat ik graag terug wilde! Maar dan niet alleen om te reizen,maar om daadwerkelijk iets te doen voor de mensen daar. In 2007 ben ik voor 4 weken als vrijwilligster via de organisatie Be More aan de slag gegaan in een weeshuis in de buurt van Durban. In 2008 ging ik weer terug,maar nu in een weeshuis vlakbij Port Elisabeth. Nu voor een periode van 9 weken. Mijn weblog over deze periode is nog steeds aktief en te zien op:www.hildadekker.helptmee.nl Op 3 februari 2010 vertrek ik weer voor een periode van 4 weken naar Port Elisabeth. De bedoeling is dat ik nu op eigen houtje aktief zal zijn op verschillende terreinen. Wat deze precies zullen zijn word duidelijk als ik daar ben. Ik hoop dat ik weer een hele fijne periode tegemoet zal zien waarbij ik ook deze keer weer een heel klein steentje kan bijdragen aan het welzijn van de mensen daar! Het is nu 2013 en voor de 8e keer ben ik terug op Afrikaanse bodem om te werken bij Lelethu ,een babyshelter in Port Elisabeth. Groetjes,Hilda.

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 35365

Voorgaande reizen:

30 November 2020 - 24 Maart 2020

Warm welkom.

26 Mei 2018 - 30 Mei 2018

Kennismaken

27 April 2018 - 29 Mei 2018

Het verschil

26 April 2018 - 29 Mei 2018

Een nieuwe start

25 April 2016 - 31 Mei 2016

ZO klein..........maar ZO bijzonder!!

25 Januari 2014 - 24 Maart 2014

Geluk zit in kleine dingen.

03 Februari 2013 - 16 Maart 2013

TIJD........Wat is tijd

05 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Contrasten

05 December 2010 - 25 Februari 2011

Elke kleine druppel..........zet water in beweging

03 Februari 2010 - 04 Maart 2010

It CAN be done

Landen bezocht: