Contrast - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu Contrast - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Hilda Dekker - WaarBenJij.nu

Contrast

Door: Hilda

Blijf op de hoogte en volg Hilda

07 Februari 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo Allemaal,

Ik ben er weer!
Vanuit een ijskoud-besneeuwd Nederland ben ik nu in een zeer warm zonnig Zuid Afrika.
Vertrok ik zondag met mijn dikke winterjas aan,nu zit ik in mijn t'shirt-korte broek en slippers achter de computer.
Een verschil van 45 graden!!
Groter kan het contrast niet zijn.
Pffffffffffffff,das ff wennen!
Na een goede vlucht ben ik gisteren opgehaald door Toon en Jeanne die hier al bijna 2 weken zijn.
Peter en Daphne waren weer dolblij om mij te zien en dat is wederzijds!
Wat is dit jaar snel gegaan,vorig jaar om deze tijd was ik er ook.
Heb vannacht goed geslapen en gun mijzelf vandaag een relaxed dagje met knutselspullen uitpakken-mijn weblog aanmaken en te genieten van de zon.
En..........een bikini kopen!
Die ben ik vergeten!(muts)
Komt vast door de sneeuw dat ik er niet aan gedacht heb;)

Lieve luitjes,dit was mijn eerste verslag.
Veel leesplezier!

Groetjes,
Hilda.

  • 07 Februari 2012 - 10:29

    Mylou:

    Hallo Mam,

    Hier een berichtje van Yara en mij. Het is hier vandaag -14, dus wij hebben geen bikini nodig! De snoepjes zijn heerlijk en zijn na aardig dooreten nog steeds niet op! Een lekkere volle bak, jammie!
    Fijn dat je weer door de douane bent gekomen zonder extra te betalen. Je zal wel last hebben van je rug :P
    Gisteravond hebben we de auto gebruikt voor een ritje naar de supermarkt, dus alle boodschappen zijn weer binnen. Vanavond ga ik waarschijnlijk zwemmen, dus ben ik niet op skype. Henk en Dinie hebben je als het goed is een vriendschapsverzoek op skype verstuurd. Als je die accepteert (en die van mij ook) dan kunnen we skypen. Groeten daar en geniet!

    Liefs Mylou

  • 07 Februari 2012 - 14:56

    Gerdien:

    Hallo Hilda,
    Leuk om weer te lezen dat je in Zuid afrika bent. vandaag was het om te rillen op de fiets. Hele goede tijd daar.

    Groeten, Gerdien

  • 07 Februari 2012 - 15:27

    Chandrah:

    Hoi Hilda,
    Wat leuk om te lezen dat je weer in Zuid-Afrika bent! Kan me voorstellen dat het contrast enorm is, niet alleen in leven zelf maar nu dus ook extreem anders qua temperatuur. Hele fijne tijd gewenst!!
    Groetjes,
    Chandrah

  • 07 Februari 2012 - 16:58

    Janske:

    Lieve Hilda,

    nou heb ik je nog niet meer gemaild of kunnen bezoeken voor dat je wegging! Maar ohwww wat ik ga ik veel aan je denken!! En je natuurlijk weer op de voet volgen!! Zet 'm op daar en vooral ook heerlijk genieten. Ik ben heel benieuwd naar je nieuwe verhalen en foto's. Je hebt me vorig jaar een klein kijkje gegeven in de keuken van Lelethu en dat heeft sindsdien ook een heel warm plekje in het hartje van ons Jans! En wat gun ik het al die kleine skatties vooral dat Hilda from Holland er nu weer is!!
    Op zn Brabants: je bent een kei!!!

    liefs, natuurlijk ook voor Toon, Jeanne, Peter en Daphne, (en als je hem ziet een hele dikke knuffel voor Isiah)

    Janske

  • 07 Februari 2012 - 17:00

    Janske:

    owneee,, ik zie nu pas je foto's!!! Met ongelukje 3! Wat een ongelofelijke pech! Maar wat een super knappe kleindochter!!! Die mag ook weer heel trots zijn op zo'n super oma!!!

  • 08 Februari 2012 - 17:23

    Dinie Henk:

    Hey,
    Fijn dat alles weer goed is gegaan.
    Zoals Mylou al schreef hebben wij nu ook skype,dus we zien wel of wij elkaar gaan zien en horen (ha ha ha )
    Meid hele fijne tijd geniet ervan.maarja dat komt wel weer goed.
    Tot hoor of ziens.
    Kus

  • 10 Februari 2012 - 14:58

    Petra:

    Heee Hilda, ben je weer op stap? Leuk om zo op de hoogte te blijven van je gangen ;-) Veel plezier weer daar en een nieuwtje van mij kant: ik ben op 27 januari oma geworden van een kleindochter, ze heet Sem. Groetjesss

  • 12 Februari 2012 - 14:30

    Marijanne Van Der Gr:

    Hoi Hilda !
    Fijn dat de reis goed is verlopen ...en dat je nu kunt genieten van de warmte van de zon de mensen/kinderen van Zuid Africa!
    Geniet ervan ..het is je van harte gegund!
    Veel plezier en tot de volgende nieuwsberichten !


  • 12 Februari 2012 - 14:34

    Marijanne Van Der Gr:

    Hey Hilda !
    Fijn dat de reis goed is verlopen en je nu kunt genieten van de warmte van de zon en de mensen/kinderen van Zuid-Africa!
    Geniet er maar van meissie , het is je van harte gegund!
    Tot de volgende berichten ....!
    X Marijanne X

  • 15 Februari 2012 - 17:18

    Yolanda Schoneveld:

    Hoi Hilda,
    Dat lijkt mij zeker wennen. Vanuit een ijs koud Nederland zo in de warmte in Afrika. ik wens je een fijne tijd toe.
    groetjes Yolanda

  • 08 Februari 2013 - 22:02

    Hilda :

    Hilda

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Wat een temeratuur verschil zeg, wel bijzonder he? Ik kan me heel goed voorstellen dat je in Nederland niet aan een bikini hebt gedacht....Gelukkig voor de economie van Zuid-Afrika :-) Ik wens je een hele goede tijd in Z-A.

    lieve groetjes,
    je nicht Hilda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilda

Hallo Allemaal, Mijn naam is Hilda en ik werk met veel plezier al 26 jaar als pedagogisch medewerker op een kinderdagverblijf. In 2005 heb ik voor het eerst een rondreis gemaakt door Zuid-Afrika. Dit land heeft me zo geboeid en gefascineerd dat ik graag terug wilde! Maar dan niet alleen om te reizen,maar om daadwerkelijk iets te doen voor de mensen daar. In 2007 ben ik voor 4 weken als vrijwilligster via de organisatie Be More aan de slag gegaan in een weeshuis in de buurt van Durban. In 2008 ging ik weer terug,maar nu in een weeshuis vlakbij Port Elisabeth. Nu voor een periode van 9 weken. Mijn weblog over deze periode is nog steeds aktief en te zien op:www.hildadekker.helptmee.nl Op 3 februari 2010 vertrek ik weer voor een periode van 4 weken naar Port Elisabeth. De bedoeling is dat ik nu op eigen houtje aktief zal zijn op verschillende terreinen. Wat deze precies zullen zijn word duidelijk als ik daar ben. Ik hoop dat ik weer een hele fijne periode tegemoet zal zien waarbij ik ook deze keer weer een heel klein steentje kan bijdragen aan het welzijn van de mensen daar! Het is nu 2013 en voor de 8e keer ben ik terug op Afrikaanse bodem om te werken bij Lelethu ,een babyshelter in Port Elisabeth. Groetjes,Hilda.

Actief sinds 13 Dec. 2009
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 35370

Voorgaande reizen:

30 November 2020 - 24 Maart 2020

Warm welkom.

26 Mei 2018 - 30 Mei 2018

Kennismaken

27 April 2018 - 29 Mei 2018

Het verschil

26 April 2018 - 29 Mei 2018

Een nieuwe start

25 April 2016 - 31 Mei 2016

ZO klein..........maar ZO bijzonder!!

25 Januari 2014 - 24 Maart 2014

Geluk zit in kleine dingen.

03 Februari 2013 - 16 Maart 2013

TIJD........Wat is tijd

05 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Contrasten

05 December 2010 - 25 Februari 2011

Elke kleine druppel..........zet water in beweging

03 Februari 2010 - 04 Maart 2010

It CAN be done

Landen bezocht: